Hakkımızda 

Çağdaş eğitim sistemleri öğrenci merkezli bir anlayış emrediyor. "Öğrencileri eğitimin merkezine ne kadar alabiliyoruz?" sorularrını kendimize sorarken öğrencilerin de eğitimin içinde aktif bir yer aldığı, sorunun merkezine öğrencinin kendisinin indiği ve çözümü yine kendisisin bulduğu bir sistem üzerine yoğunlaşmak gerektiği kanaatine vardık. kullanımı ve hazırlanması kolay, ayrıca uygulamasının eğlenceli, öğretici ve öğrenciler arasında sosyalleşmeyi sağlayıcı bir yöntem olarak "Eğitici Drama" tekniğini kullanamayı uygun gördük. İşe başlarken pilot bir ders seçmenin işleri kolaylaştırabileceğini düşünerekten felsefe derslerine yönelmeyi uygun bulduk. Çünkü felsefe dersi tamemen soyut, zihinde canlanıp zihinde devam eden çoğu kere öğrenciler tarafından anlamlandırlamayan kavramlarla dolu idi. Amaç olarak "soyut konuları öğrencilerle beraber somutlaştırmak" seçildikten sonra senaryo yazımları ve öğrenci kadrolarının oluşturulması akabinde video çekimleri ve derslerde uygulanmasıyla süreç başlamış oldu. Süreç boyunca yaptığımız çalışmaların öğrenciler üzerinde ne kadar etkisi olduğunu ölçmek için sınavlar yapıldı ve istatistikleri tutuldu. Öğrenciler kendilerinin veya arkadaşlarının rol aldığı bu yöntemle öğrencilerin daha iyi ve kalıcı öğrenmeyi sağlayabileceklerini anladılar. projeye katılım için gönüllü öğrencilerin arttığı, soyut ve anlaşılması zor olan felsefe dersine merakın ve ilginin arttığı tespit edildi.

sonuç olarak; dersin başlangıcında izletilmek üzere 3 - 5 dakikalık hazırlanan bu videoların diğer derslerde de uygulanabilirliği hatta  uygulanmasının ders ve okul başarısına katkısı olacağını anlamış bulunuyoruz.

 Sloganımız

KENDİN OYNA, KENDİN ÖĞREN

Proje geçmişi

Okulumuzda genellikle klasik öğretim yöntemlerinin kullanıldığını, teknolojiye fazla yer verilmediğini,  

Öğrenmeyi kolaylaştırabilecek yöntemlerin  yeterince kullanılamadığı tespit ettik.

Bu problemin ortadan kaldırılmasına ilişkin olarak etkili öğretim yöntemleri araştırıldı.

   çözüm olarak "Videolu Eğitim Proğramı" nı uygulamaya karar verdik.